LinkedIn - hur mycket business är du?

Publicerad: torsdag 4 jan 2018 johanna nilsson

LinkedIn är det största affärsnätverket i världen. Användarna är vuxna och yrkesverksamma, i slutet av sina studier eller arbetssökande och du kan lägga in ditt CV i din profil, kan skriva artiklar eller inlägg, dela nyhetsartiklar och kommentera andras inlägg. Lite som ett Facebook för affärsfolk.

 

Möjligheter

För rekrytering, nätverkande och business to business-marknadsföring är LinkedIn perfekt. Du kan skapa en företagssida där du beskriver ditt företag och syftet med er närvaro på LinkedIn. Det är också ett bra forum för att dela nyheter inom branschen och lite hårdare fakta än på Facebook och Instagram. LinkedIn har också och en välanvänd search-funktion för rekrytering och du kan delta i olika gruppdiskussioner.

Utmaning

Även om LinkedIn är störst i världen i sin kategori har det inte lika många användare som Facebook. Användningen av kanalen ser också annorlunda ut då användarna besöker sidan mer sällan. För att nå framgång och få stort genomslag på LinkedIn behöver du dock vara aktiv och uppdatera minst en gång i veckan.

Exempel på vikten av nätverkande i ett osponsrat inlägg

Exempel på marknadsfört innehåll

Exempel på osponsrat inlägg från företagssida

Nyfiken på hur vi kan göra er mer framgångsrika?

Prata webb med oss