Gör som Ryds Båtar - Samverka webb, varumärke och innehåll!

Publicerad: tisdag 16 jun 2020

Idag räcker det knappast med bra webb för att nå ut med sina budskap. Men genom att låta web, varumärke och innehåll samverka optimalt ökar chanserna betydligt. Och då kan det vara skönt att kunna vända sig till en och samma partner för att få hjälp med det. Som Ryds Båtar gjorde när de tog kontakt med oss på HL Design.


Ryds Båtar är ett av företagen som vi har skapat och fortfarande skapar innehåll åt. Företaget tillverkar båtar med fokus på miljö, kvalité och tradition. När Ryds båtar valde att tillsammans med oss på HL Design göra ett nytt omtag på hela deras webbplats sattes vår redaktör Valentina ganska snabbt in i deras projekt. Då hon redan har haft ett redaktionellt samarbete med företaget under en längre period visste hon direkt hur hon skulle ta hand om detta på rätt sätt. 

Valentinas ansvar i det här projektet var främst att ta fram nytt och relevant innehåll till alla undersidor på Ryds.se, som även inspirerats av innehållet som fanns på den tidigare webbplatsen. Vi pratar om innehåll som bland annat bilder, texter, rubriker, SEO-titlar och SEO-beskrivningar, priser och teknisk specifikation för varje båtmodell. 

Alla båtar tillhör en specifik båtkategori, Ryds Båtar har i dag tre båtkategorier och planerar att ta in ytterligare en till hösten. Det Valentina gjorde var dels, att ta fram texter och interna länkar till andra under-/landningssidor, skapa rätt rubriksättningar, skriva alt.texter till bilderna med mera. 

 

I en intervju med Patrik Håkansson, VD på Ryds Båtar, berättar han om hur samarbetet med HL Design funkat under det senaste året som han själv varit verksam i bolaget. 

- Vi har lagt mycket pengar och tid på det digitala. Jag kan konstatera att vi tidigare inte hade någon digital strategi, dels om vad vi ville uppnå, hur ska vi skulle nå våra mål, hur vi skulle synas och hur det skulle kommuniceras. Det är alltid lätt att säga att en hemsida inte är bra nog, när en kommer utifrån. Vi har därför försökt att hålla oss ifrån att säga “Vi når inte riktigt ut” och tänker istället på “Hur skapar vi redskapen tillsammans med de partners som vi har för att nå ut på ett starkare sätt?”. 

- Det som jag värdesätter allra högst är engagemanget, pålitligheten och förtroendet som jag har hos er. Det är även saker som jag värdesätter hos mina kollegor som exempelvis vår säljare Daniel Lindh eller produktionschef Jörgen Pålsson. Det måste finnas ett engagemang hos alla som vi arbetar med där jag, som VD, kan lita på att det vi bestämmer blir gjort, att vi har förtroende för varandra och att vi vill nå samma mål. Min uppfattning är att vi har höjt nivån på vad gäller de tillfällen där slutkunden vill ta kontakt med Ryds båtar digitalt, än för ett år sedan. Produktfloran är otroligt viktig här, vi har nyheter som ska lanseras snart och när vi kommer med nyheter så skapar det ett organiskt flöde som adderas hela tiden. Just den draghjälpen behöver vi med våra attraktiva produkter. 

- Det handlar främst om, där ni på HL Design har bidragit mycket, att börja bearbeta slutkonsumenten, för just den kunden är för oss oerhört viktig. Då vi erbjuder känslostyrda produkter och lyxartiklar är det ingenting som en person måste ha i de flesta fallen, därför är kommunikationen utåt mot slutkund främst i fokus. 

- Vi tittade mycket på det tillsammans med er på HL Design när vi genomlyst den äldre webbsidan som inte alls var i den nivån som vi ville ha den. Jag kan ju inte den tekniska biten och vill helst hålla mig utanför den, jag vet bara vad vi på Ryds båtar vill och det ser jag ett tydligt resultat på, bland annat på webbplatsen där vi sett betydligt fler intresseanmälningar på våra båtar samt via våra sociala medier där engagemanget ökar. Vi har fått ett helt annat flöde på hemsidan, vi ser nästan bara gröna siffror och i min värld har vi bara börjat den digitala resan. 

 

Mer effekt med redaktören

Behöver ni också hjälp med att skriva texter till ert digitala nyhetsbrev, innehållet på hemsidan eller tryckt material ordnar vi det. De digitala kanalerna och sociala medierna utvecklas ständigt och erbjuder idag smidiga och kostnadseffektiva sätt att marknadsföra produkter, stärka varumärket och locka nya medarbetare.

Låt vår redaktör hjälpa dig!

 

Valentina Iskandar
073-512 83 52
Valentina@hldesign.se

Fyll i dina uppgifter så
kontaktar Valentina dig!

Nyfikna på hur vi kan göra er framgångsrika?

Prata webb med oss