"Enkelheten är styrkan hos WM3" - Jonas Adolfsson

Publicerad: torsdag 17 dec 2020

Träffa Jonas Adolfsson, marknadsansvarig på Amokabel. Idag berättar Jonas mer om Amokabel samt arbetet tillsammans med HL Design för framtagandet av deras nya webbplats. Häng med!


Hej! Kan du berätta lite om dig själv och vart du jobbar?

Ja, jag heter Jonas Adolfsson och är marknadsansvarig på Amokabel och har arbetat här i lite över 6 år. Jag sköter kommunikationen på företaget, det kan vara till exempel webben, sociala medier, kataloger, planera mässor och mycket mer men det är de stora bitarna. Jag har även en bakgrund som fotograf, det blir därför mycket fotande och filmande för presentationer, annonser och liknande. 

 

Hur ser ert arbete på webben ut idag? 

Vi försöker hålla vår hemsida så enkel och informativ som möjligt. Vår strategi har egentligen varit att göra det enkelt för besökare att hitta rätt produkt till rätt ändamål samtidigt som att det skall vara enkelt att få tag i rätt person för att gå vidare i hens förfrågan.

Detta tycker jag att vi har lyckats med. Redan när HL Design kom in i bilden för några år sedan gjorde vi det stora arbetet med webben. Nu har vi gjort den enklare att använda med samma huvudsyfte. Vi har nu tillsammans ytterligare förfinat webbplatsen och dess ändamål.

Vi försöker alltid hålla oss uppdaterade på hemsidan, trots att större delen av våra produkter inte finns att enkelt klicka hem från hemsidan. Vi har mycket produkter som inte finns där. Vi brukar säga att vi har tillverkat upp mot nio- till tio tusen olika sorters artiklar, varav de flesta av dem är kundspecifika. Ofta kommer kunder till oss med ett problem, sedan utvecklar och tillverkar vi en kabel för att lösa kundens problem. 

De produkter som vi har på hemsidan är produkter som är mer frekvent använda och mindre specialiserade för just ett scenario och vi försöker göra det enkelt för inköpare att få det de behöver.

 

Hur har arbetet mellan er och HL Design fungerat? 

Arbetet har fungerat jättebra, det är ofta väldigt korta ledtider mellan mig och projektledaren, från förfrågan till att ni har möjlighet att hjälpa till. När tiden inte har funnits för kontaktpersonen så har supporten också varit där för att hjälpa till. Så jag tycker att det har fungerat superbra. Vi hade en idé om vilket budskap vi ville få fram och hur vi ville att funktionerna skulle fungera. Vi har kunnat bolla idéer med ert team och det har varit en väldigt bra dialog.


Vad är det bästa med WM3 enligt dig?

Enkelheten är styrkan hos WM3, jag har arbetat en del med andra CMS-verktyg och det är stor skillnad när man går över till WM3. Det är mycket enklare att förstå och arbeta i WM3 jämfört med andra program som har varit onödigt jobbiga i deras sätt att implementera funktioner. Med den här anledningen valde vi WM3 när vi skulle besluta vilket verktyg vi skulle jobba med. Det är främst enkelheten i verktyget som jag föll för.

 

Vad har varit bäst med samarbetet mellan HL design & Amokabel?

Det har varit helheten för mig, CMS- verktyget och den bra kontakten med er. Snabb respons och sen har det ju också varit extra kul att det är lokalt. Vi värnar mycket om att hjälpa varandra i nära orter, trots att det nu har varit framförallt digitalt så har det varit lite extra kul att det är ett Växjöbaserat bolag.

Vi vill fortsätta växa och expandera mer och hur vi ska göra det är väl i stor del med er på HL Design.
 

Vad härligt att höra, tack för att du tog dig tiden att prata webb med oss!

Nyfikna på hur vi kan göra er framgångsrika?

Prata webb med oss