1. Artificiell intelligens (AI) och maskininlärning

Publicerad: onsdag 4 sep 2019 valentina iskandar

Globala ledare som Amazon och Google är två maximala användare av AI och maskininlärning. Det innebär att den här trenden har kommit för att stanna. Maskininlärning inkluderar användning av AI för att system ska kunna lära sig av erfarenheter utan att behöva programmeras uttryckligen. Processen innebär initialt att använda sig av observationer eller också samla in data för att leta efter mönster. Förutsägelser baserade på tidigare interaktioner är ett viktigt exempel på maskininlärning.

Eftersom att det primära syftet är att få datorer automatiskt att lära sig någonting utan ett mänskligt ingripande, kommer denna aspekt av digital marknadsföring att bli rätt populär under de kommande åren. Framtiden för sociala medier lovar oss en tillämpning av internetbots för att underlätta effektiv och enkel kommunikation med både besökare och potentiella kunder.


En internetbot är en automatiserad applikation som används för att utföra enkla och repetitiva uppgifter som skulle kunna vara tidskrävande, vardagliga eller omöjliga för en människa att utföra. Detta är något som flera experter hävdar interaktionerna kommer att grunda sig på.

 

Nyfiken på hur vi kan göra er mer framgångsrika?

Prata webb med oss