Ello i Lammhult
Webbplats, Digital marknadsföring
Ello i Lammhult är ett familjeägt företag som producerar klassiska småländska husmanskostprodukter som isterband, kalvsylta och leverpastej. De tillverkar produkter av hög kvalitet med råvaror från lokala gårdar. Deras kunder är framförallt partners och återförsäljare i form av matvarukedjor.
Utmaningen
Ello i Lammhult säljer inte sina produkter direkt till slutkund vilket innebär andra förutsättningar i varumärkesbyggandet och marknadsföringen – inte minst vad gäller en hemsidas funktioner och innehåll. Ello i Lammhults önskemål var att få en hemsida där slutkunden kan inspireras och utveckla ett intresse för produkterna som gör att de köper dem i sin lokala livsmedelsbutik.
Slutprodukten
Ello i Lammhult fick en modern och produktorienterad hemsida som attraherar såväl återförsäljare som slutkund. Hemsidan har ett starkt fokus på produktbilder med målsättningen att skapa ett behov av Ellos i Lammhults produkter. Alla produkter är kopplade till recept för att inspirera besökarna att använda produkterna i nya spännande maträtter. Husmanskost på modernt vis.
För att nå ut till slutkunderna och skapa ytterligare intresse för sina produkter använder sig Ello i Lammhult av redaktörstjänsten. Redaktören hjälper till att skapa innehåll till företagets Facebook-sida och skapar tävlingar samt annonskampanjer. Under 2017 kördes bland annat kampanjen ”Isterbandskampen” som genererade mycket stort engagemang.