2. Den förstärkta virtuella verkligheten
Publicerad 04 september 2019

Den förstärkta virtuella verkligheten är tekniken som gör det möjligt att lägga över datorgenererade bilder i användarens vy. Marknadsförare kan samarbeta bättre med aktiva köpare genom att skapa fler realistiska upplevelser. Företag har använt den här tekniken för att förbättra varumärkesmedvetenheten och kundupplevelsen, det är därför inte troligt att den kommer att försvinna inom den närmaste tiden.
AR-annonser är exempel på tillfällen produkter flyttas in i den riktiga världen med hjälp av mobilkameran. Det ger en bättre känsla för hur produkten kan passa in i den miljö som kunden vill ha den i. Det kan även gälla produkter som man vill köpa till sig själv, exempelvis kläder eller accessoarer.
- Michael Kors använder denna metod och ber den potentiella kunden att ”prova” glasögon.
- IKEA ger kunden möjlighet att placera sina möbler i sina hem innan de köper dem.
AR och VR förväntas förbättra effekterna av annonser och locka fler besökare, som båda är viktiga för att locka potentiella kunder.
Våra senaste insikter och nyheter
Håll dig uppdaterad med de senaste trenderna och tipsen för din digitala tillväxt.