studio heijne


Webbshop

 

Studio Heijne är ett nystartat företag grundat av modeskaparen Wendy Heijne med ambitionen att förändra det sätt på vilket kvinnor handlar kläder. Genom att låta kunden själv skapa och designa sina plagg är affärsidén att leverera personliga plagg, skräddarsydda efter kundens önskemål. . 

 

UTMANINGEN

Studio Heijne efterfrågade en webbshop där besökaren själv kan skräddarsy sitt plagg genom val av modell, färgkombinationer och storlek. Idén krävde en enkel och användarvänlig produktbyggare på en sida som inspirerar till att experimentera och skapa personliga plagg.  

 

LÖSNINGEN

Genom lyhördhet för företagets affärsidé, målbild och passion för design arbetade vi fram ledord för sidans form och funktion: enkelhet, innovation, personlighet, lekfullhet och exklusivitet. Med hjälp av benchmarking mot liknande idéer utformade vi ett användarvänligt koncept som inspirerar. Vi skapade en enkel och lättförståelig produktbyggare med tydliga alternativ och fokus på kundens slutprodukt och dess design. 

 

RESULTATET

En exklusiv webbshop med lekfulla inslag där kunden själv kan välja passform, färg och detaljer och på så vis bjudas in till en enkel och kreativ skapandeprocess med fokus på personlig design. Med inspirationsbilder och ett lekfullt formspråk är Studio Heijne en kreativ arena som förhöjer lusten att experimentera. 

OMDÖMET

Samarbetet med HL Design har varit, och är, mycket smidigt. Vi har utvecklat konceptet och idén tillsammans och HL Design har varit flexibla och bidragit med åsikter och lösningar längs vägen. Framför allt upplever jag att de varit lyhörda för mina önskemål. Projektet har varit en utmaning eftersom det krävts nytänkande från båda håll, men jag upplever att HL Design verkligen har förstått målet och den kvalitetsnivå jag vill ha, både design- och funktionsmässigt. De har lyckats skapa den webbshop som för ett år sedan bara var en vision. Jag har fått många komplimanger för både design och användarvänlighet".
Wendy Heijne, grundare och designer Studio Heijne.